Cercetarea accidentelor de munca
In cazul unui accident de munca, angajatorii au
obligatia sa demareze procesul de cercetare, in cazul in care aceste este
soldat cu incapacitate temporara de munca de cel putin trei zile
calendaristice. In cazul in care in urma unui accident de munca survine decesul
sau invaliditatea victimelor, cercetarea accidentului revine Inspectiei Muncii.
Atentie! Cercetarea accidentelor de munca se
realizeaza conform normelor metodologice de aplicare a Legii nr.319/2006 a
securitatii si sanatatii in munca aprobate prin HG nr.1425/2006.
Cercetarea evenimentelor este obligatorie si se
face imediat dupa comunicarea acestora inspectoratului teritorial de munca pe
raza caruia s-a produs si trebuie sa se finalizeze in termen de 10 zile
lucratoare.
Comisia de cercetare a evenimentului este numita
de angajator si va fi compusa din cel putin 3 persoane, dintre care o persoana
trebuie sa fie, dupa caz:
– lucrator desemnat;
– reprezentant al serviciului intern de
prevenire si protectie;
– reprezentant al serviciului extern de
prevenire si protectie;
Pasii obligatorii ce trebuie
urmati in procesul de cercetare a accidentelor de munca:
1. Completarea dosarului de cercetare (
documente obligatorii)
2. Elaborarea procesului verbal de cercetare
3. Transmiterea dosarului de cercetare
inspectoratului teritorial de munca in vederea avizarii
4. Completarea F.I.A.M.-lui ( Formularul pentru
inregistrarea accidentului de munca)
5. Evidenta evenimentelor
Serviciul Extern SALMI Consulting SRL se poate ocupa de cercetarea unui accident numai in cazul unui Contract de Prestari servicii cu un Beneficiar, daca accidentul se intampla in perimetrul santierului de care raspunde.